petek, 26. junij 2009

Burren in Moherski klifi

Danes pa je bil zagotovo eden od najlepsih dni v mojem zivljenju, ki mi bo ostal v spominu za vedno. Imela sem prost dan - spet. Kdaj bomo delali? Brent me je odpeljal do vasi, kjer sem odsla na turisticni avtobus na ogled Burrna in Moherskih pecin - koncno. Moherske pecine so ena od znamenitosti Irske, ki sem si jih vedno zelela videti. Veselelila sem se izleta v upanju da ne bo megle. Gosta megla namrec pogosto zakrije klife in jim s tem vzame vso velicino. Pa smo sli na pot..na avtobusu seveda prijetno Irsko vzdusje, ob tradicionalni Irski glasbi. Nas vodic po poti pa je bil kar voznik sam. Voznik je tako razlagal zgodovino, znamenitosti poleg tega pa se vozil po zelo ozki, grmicasti in vjugasti poti, kjer je omejitev 100km/h. Bravo voznik!
cesta se kmalu zacne vzpenjati in zapustimo provinco Galway ter vstopimo v obmocje grofije Clare. Kjer se pred nami zacne razprostirati cudoviti Burren.



Burren je 1300km2 veliko gricevnato obmocje, skoraj brez vode in vecinoma iz golega sivega apnenca. Pokrajina je polna nasprotij, ampak cudovita, mogocna in slikovita. To so skale, ki so ostale za ledeniki iz ledene dobe in se dvigajo iz ravnih apnencastih skal.Tako vrsto pokrajine ne najdete nikjer drugje na Irskem.

Na eni strani cudovite apnencaste gore na drugi dolga pescena plaza in svetlo modro morje. Moj pogled je svigal levo in desno in se sama nisem vedela kam naj gledam. V apnencastih razpokah se nabira voda. Te razpoke pa se imenujejo: GRYKES. V njih se torej zbira voda, sonce ter redka prst, zaradi cesa so idealni rastlinjaki. Pred obalo se pretaka topli zalivski tok, soncni zarki pa se odbijajo od golega kamenja v razpoke. Burren je zato vsako pomlad odet v pisano cvetlicno oddejo. Je pa tudi edini kraj kjer boste nasli gorske, obmorske, sredozemske rastline rasti ena ob drugi. Pot ob Burrenu doseze vrhunec z Moherskimi pecinami.

Besede ne morejo opisati te velicine. Kamor koli se obrnes popoln pogled. Naj se kdo rece da nebesa niso na zemlji. Moherske pecine se dvigajo okoli 200 metrov navpicno iz atlantskega oceana.

Skalne police v Moherskih pecinah pa so idealna pocivalisca za troprste galebe, ki tu gnezdijo. To je kraj kamor se zgrinjajo mnozice turistov, saj so klifi ena najbolj prepoznavnih znamenitosti Irske. Toda danes jih ni bilo veliko in dan je bil popoln, brez kancka megle. Z klifov v daljavi lahko vidimo Aranske otoke(to moram nujno se obiskati), Connemaro (to moram nujno se obiskati)in Galwayski zaliv. Burren and The Clifs of Moher sta dva izmed najlepsih znamenitosti Irske in sta defenitivno vredna ogleda. Priporocam!



2 komentarja: